Jak wspierać relacje między małym dzieckiem (do 2 r.ż.) a rodzicem oraz ich wzajemny rozwój w grupie rozwojowo-wsparcowej.
Szkolenie jest wprowadzeniem w specyfikę pracy z małym dzieckiem i rodzicem, szukaniem perspektywy dziecka i jego opiekuna. Wykorzystaniem specjalnie zaaranżowanej przestrzeni, materiałów naturalnych, postawy prowadzącego, procesów grupowych do szeroko rozumianego wsparcia rozwoju dziecka i rodzica a przede wszystkim wsparcia ich relacji.
Dla kogo?
Program szkolenia:
Od 16 lat zapraszamy rodziców z małymi dziećmi do różnych form zajęć rozwojowo-edukacyjnych, wsparciowych. Podczas spotkań szukamy perspektywy dziecka, rodzica, ale przede wszystkim wspieramy ich więź. Inspirujemy do codzienności, zachęcamy rodziców do wymiany doświadczeń, towarzyszymy w pierwszych odkryciach, zachwytach, pielęgnujemy bycie w chwili obecnej. Chcemy dzielić się naszymi doświadczeniami, obserwacjami, wypracowanymi narzędziami i sprawdzonymi rozwiązaniami. W trakcie szkolenia zajmujemy się następującymi zagadnieniami:
Część szkolenia będzie miała charakter teoretyczny a część praktyczny (praca własna uczestników: koncepcyjna i sensoryczna, indywidualna i w grupie). Zaproponujemy ćwiczenia, które w praktyce pomogą doświadczyć istoty rozważanych problemów i znaleźć przydatne rozwiązania.
Fundacja Sto Pociech jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat odbycia szkoleń. Szkolenie możemy przeprowadzić również w formie wyjazdowej i dostosować do szczególnych potrzeb wynikających ze specyfiki pracy z określoną grupą uczestników.
Jeśli chcesz wziąć udział w szkoleniu:
Szkolenie odbędzie się, gdy zbierze się grupa min 6 osób.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia na 3 dni przed terminem zwracamy opłatę (minus 20 zł kosztów operacyjnych). Po tym terminie nie ma możliwości zwrotu wpłaconej kwoty.
Joanna Soja – psycholog, specjalizujący się w pracy z małymi dziećmi oraz ich rodzicami. Prowadzi grupy wsparciowo – rozwojowe dla dzieci z rodzicami („Dreptaki” i „Szperaki”), grupy terenowe „Leśne Szperaki” oraz konsultacje psychologiczne dla rodziców z dziećmi do 5 roku życia. W swojej pracy stara się wspierać relacje między rodzicem i dzieckiem. Ufa, że taka bezpieczna i bliska relacja jest ogromnym zasobem, który pomaga w kryzysach i trudnych sytuacjach życiowych. Jako prowadząca grup wsparciowo – rozwojowych ma głębokie przekonanie, że kluczowe dla grupy jest tworzenie przyjaznej, otwartej i nieoceniającej atmosfery, w której zarówno rodzic jak i dziecko będą czuli się bezpiecznie i swobodnie. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w: Poradni Psychologicznej Centrum Zdrowia Dziecka, Ośrodku Terapeutycznym dla Dzieci przy Uniwersytecie Warszawskim oraz Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Problemami Emocjonalnymi i Ich Rodziców przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych PTP.
Marta Ryng – psycholog, od wielu lat pracuje z rodzinami z najmłodszymi dziećmi oraz wspiera samodzielność dzieci w grupach rówieśniczych. Ukończyła psychologię na UJ ze specjalizacją Rozwój dziecka, studia podyplomowe „Wczesna Interwencja. Pomoc dziecku i rodzinie”, roczny kurs Pedagogiki M. Montessorii oraz szkolenie z „Metody projektów badawczych”. Działa w zespole edukacyjnym oraz wspiera matki w pierwszych miesiącach życia ich maluszka prowadząc grupy wsparcia Urodziłam Życie. Wychowała się na dolnośląskich łąkach, w wielkim ogrodzie – korzysta z tych doświadczeń współprowadząc Leśne Szperaki w fundacyjnym ogrodzie. Mama Franka, Staszka, Marysi i Józka, którzy wiernie towarzyszyli jej w stupociechowej przygodzie
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących organizacji szkolenia prosimy o kontakt mailowy: j.soja@stopociech.pl
Szkolenie wprowadzające w zasady przygotowywania przestrzeni do działań grupy dzieci i rodziców oraz tworzenia pomocy wsparciowo – rozwojowych umożliwiających dzieciom w wieku od 2 do 6 lat niedyrektywne doświadczanie, odkrywanie i wzmacnianie samego siebie. Podstawowym budulcem tych pomocy są przedmioty codziennego użytku i materiał przyrodniczy kolejnych pór roku.
Dla kogo?
Dla osób poszukujących wiedzy i inspiracji, jak przygotowywać przestrzeń oraz tworzyć pomoce wsparciowo – rozwojowe. W tym. m. in. do:
Program szkolenia
Na szkoleniu podzielimy się doświadczeniem pracy z dziećmi i towarzyszącymi im opiekunami w szperalni. Szperalnia to jedna z pracowni w Stu Pociech – specjalnie przygotowana przestrzeń wyposażona w autorskie pomoce.
Szkolenie zapoznaje ze specyfiką tworzenia pomocy z wykorzystaniem:
Szkolenie daje praktyczne wskazówki dotyczące m. in. tego:
Część szkolenia będzie miała charakter teoretyczny, a część praktyczny. Podczas pracy własnej uczestników szkolenia (koncepcyjnej i sensorycznej, indywidualnej i w grupie) połączymy wrażliwość projektantów, z wiedzą na temat rozwoju dziecka i procesów uczenia się oraz stupociechowym doświadczeniem prowadzenia grup. Stworzymy wsparciowo – rozwojowe pomoce atrakcyjne dla oka i ręki dziecka.
Fundacja Sto Pociech jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat odbycia szkoleń. Szkolenie możemy przeprowadzić również w formie wyjazdowej i dostosować do szczególnych potrzeb wynikających ze specyfiki pracy z określoną grupą uczestników.
Jeśli chcesz wziąć udział w szkoleniu:
Szkolenie odbędzie się, gdy zbierze się grupa min 6 osób.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia na 3 dni przed terminem zwracamy opłatę (minus 20 zł kosztów operacyjnych). Po tym terminie nie ma możliwości zwrotu wpłaconej kwoty.
Dorota Piszczatowska – animatorka kultury ze specjalizacją pedagogiczną. Pomysłodawczyni i współzałożycielka Fundacji Sto Pociech. Od kilkunastu lat współtworzy, koordynuje i realizuje warsztaty dla dzieci i dorosłych. Poszukuje takich form towarzyszenia dzieciom i dorosłym, które wspierają ich dążenia do rozwoju, wyzwalają twórczy potencjał i sprawczość oraz pomagają rozwijać nowe umiejętności. Inspiruje ją domowa codzienność i świat przyrodniczy. Pociąga interdyscyplinarność – współzależność i dopełnianie się różnych perspektyw. Stale uczestniczy w kursach, szkoleniach i projektach z zakresu edukacji, wsparcia i działań artystycznych. Współtworzy i prowadzę szkolenia dla osób pracujących z dziećmi i dorosłymi. Jest mamą Janka, Franka i Marysi.
Karolina Wojno – od wielu lat prowadzi grupy wsparciowo-rozwojowe dla najmłodszych dzieci i ich opiekunów. W Stu Pociechach współtworzyła sale, w których spotykają się turlaki, dreptaki, brykacze i szperaki. Realizatorka autorskich pomocy.
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących organizacji szkolenia prosimy o kontakt mailowy: d.piszczatowska@stopociech.pl
Warsztaty w dzikim ogrodzie dla nauczycieli, edukatorów, rodziców oraz wszystkich, którzy chcą pełniej działać z dziećmi w przyrodzie. Program warsztatu został oparty na wieloletnich doświadczeniach edukacji outdoorowej realizowanej w dzikim ogrodzie Fundacji Sto Pociech. W pracy z dziećmi kierujemy się przekonaniem, że możliwość swobodnego działania i samodzielnego doświadczania oraz kontakt z przyrodą mają istotny wpływ na harmonijny rozwój dziecka (poznawczy, emocjonalny i społeczny).
Dla kogo?
Warsztaty są skierowane nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych, do edukatorów, animatorów, a także do rodziców, którzy chcą wykorzystać możliwości przestrzeni przyrodniczej do prowadzenia działań edukacyjnych i do zabawy
Program warsztatów:
Na warsztatach chcemy podzielić się praktycznymi umiejętnościami przygotowywania i prowadzenia działań twórczych i edukacyjnych w terenie oraz organizowania przestrzeni do różnego typu zabaw na dworze. Wierzymy, że nasz ogród i metody działań mogą stać się inspirujące dla uczestników i wzbogacić Wasze doświadczenia o nowe spojrzenia na edukacyjną zabawę dzieci. Program warsztatów sprzyja analizowaniu potencjału różnych miejsc oraz umożliwia uchwycenie zmienności przyrody, pogody i dostępnych materiałów.
Zabawa na dworze poprawia koordynację ruchową, sprawność i naturalną odporność organizmu, a także wspiera rozwijanie wielu kompetencji dzieci: samodzielności, twórczego myślenia, zainteresowania przyrodą i otaczającym światem. Warsztatowy charakter zajęć jest doskonałą okazją do refleksji nad stylem pracy pedagogicznej oraz analizy czynników ułatwiających i utrudniających tę pracę.
W naszym szkoleniu kładziemy nacisk na wymiar praktyczny – uczestnicy mają możliwość działania i doświadczania co staje się punktem wyjścia do przemyśleń i konfrontacji z koncepcjami pedagogicznymi. Dla uczestników warsztatów istnieje możliwość obserwacji wybranych zajęć terenowych w Fundacji. Spotkajmy się razem w kręgu, popracujmy warsztatowo, aby pełniej działać z dziećmi w przyrodzie!
Cele szkolenia:
Przygotowanie do zajęć:
Asia Kasztelaniec – od ponad 12 lat pisze i realizuje scenariusze i projekty działań edukacyjno -twórczych dla warszawskich organizacji pozarządowych i instytucji kultury i przedszkoli. Wspiera uważną obecnością podczas swobodnej zabawy i kreatywnych działań na świeżym powietrzu w lasach i parkach miejskich w roli nauczyciela przedszkola leśnego. Organizuje fabularne wyprawy przygodowo- terenowe i wyjazdy wakacyjne dla rodzin. Interesuje się leśną pedagogiką, kulturami świata, storytellingiem. Mama 2 dzieci.
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących organizacji szkolenia prosimy o kontakt mailowy: j.salwicka@stopociech.pl
Szkolenie wprowadzające w specyfikę prowadzenia grup wsparciowo – rozwojowych dla dzieci od 2 lat i ich opiekunów. Szkolenie zapoznaje z tym, jak wspieramy ufną więź między dzieckiem i opiekunem, jak budujemy autonomię dziecka, wzmacniamy jego dążenie do rozwoju, kształtujemy umiejętność współdziałania (brania i dawania w zgodzie z samym sobą i troską o innych) oraz jak wspieramy opiekunów w uważnym byciu z dzieckiem.
Dla kogo?
Dla osób poszukujących praktycznych podpowiedzi, jak poprzez niedyrektywną postawę wyzwalać indywidualny potencjał rozwojowy każdego z uczestników zajęć i inspirować do współdziałania.
Program szkolenia
W części teoretycznej szkolenia połączymy wiedzę na temat rozwoju dziecka, teorii przywiązania, samostanowienia, pedagogiki Montessori z doświadczeniem pracy z grupami. Omówimy takie zagadnienia:
Część teoretyczna będzie dopełniona pracą własną uczestników: koncepcyjną, sensoryczno-twórczą, indywidualną i w grupie. Zaproponujemy ćwiczenia, które w praktyce pomogą doświadczyć istoty rozważanych problemów i znaleźć przydatne rozwiązania.
Fundacja Sto Pociech jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat odbycia szkoleń. Szkolenie możemy przeprowadzić również w formie wyjazdowej i dostosować do szczególnych potrzeb wynikających ze specyfiki pracy z określoną grupą uczestników.
Jeśli chcesz wziąć udział w szkoleniu:
Uwaga! Szkolenie odbędzie się, gdy zbierze się grupa min 6 osób.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia na 3 dni przed terminem zwracamy opłatę (minus 10 zł kosztów operacyjnych). Po tym terminie nie ma możliwości zwrotu wpłaconej kwoty.
Dorota Piszczatowska – animatorka kultury ze specjalizacją pedagogiczną. Pomysłodawczyni i współzałożycielka Fundacji Sto Pociech. Od kilkunastu lat współtworzy, koordynuje i realizuje warsztaty dla dzieci i dorosłych. Poszukuje takich form towarzyszenia dzieciom i dorosłym, które wspierają ich dążenia do rozwoju, wyzwalają twórczy potencjał i sprawczość oraz pomagają rozwijać nowe umiejętności. Inspiruje ją domowa codzienność i świat przyrodniczy. Pociąga interdyscyplinarność – współzależność i dopełnianie się różnych perspektyw. Stale uczestniczy w kursach, szkoleniach i projektach z zakresu edukacji, wsparcia i działań artystycznych. Współtworzy i prowadzę szkolenia dla osób pracujących z dziećmi i dorosłymi. Jest mamą Janka, Franka i Marysi.
Marlena Szymczyk – magister psychologii, ukończyła studia podyplomowe „Diagnoza Kliniczna Dziecka i jego Rodziny” na Uniwersytecie Warszawskim. Od wielu lat pracuje w Fundacji Sto Pociech – prowadząc grupy zabawowe oraz wspierające relację rodzic – dziecko, a także grupę rówieśniczą dzieci bez rodziców – Leśne Szperaki, działającą w Ogrodzie Fundacji korzystającą z założeń edukacji leśnej. Pracuje również jako psycholog prowadząc konsultacje. Współtworzy i prowadzi szkolenia dla osób pracujących z małym dzieckiem i rodzicem. Zdobywała doświadczenie w pracy niedyrektywnej z Dzieckiem i Rodzicem w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Problemami Emocjonalnymi i Ich Rodziców działającym pod patronatem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego jako wolontariusz-terapeuta pod superwizją psychologa klinicznego. Stale się dokształca, bierze udział w szkoleniach pogłębiających wiedzę i praktykę. Interesuje się rozwojem małego dziecka, kształtowaniem się więzi według Teorii Przywiązania, wspieraniem relacji rodzic-dziecko. Prywatnie mama Antka.
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących organizacji szkolenia prosimy o kontakt mailowy: d.piszczatowska@stopociech.pl
Szkolenie wprowadzające w specyfikę działań z płynnymi, sypkimi i mazistymi materiałami sensorycznymi – z natury swej nieuformowanymi i przekształcalnymi. Materiały te mają wielki potencjał twórczy, poznawczy i rozwojowy. W rozmaitych odmianach, przemianach i połączeniach dają proste, a zarazem nieskończone możliwości zastosowań. Udostępnione dzieciom w swobodnej zabawie są źródłem wielozmysłowych doznań, różnorodnych działań twórczych i znacząco wpływają na ich dobrostan.
Dla kogo?
Szkolenie adresowane jest do osób pracujących z dziećmi i poszukujących inspiracji do działań wsparciowo – rozwojowych oraz sensoryczno – plastycznych opartych na doświadczeniu, eksperymentowaniu i odkrywaniu. Szkolenie kierujemy do:
Program szkolenia
Zapraszamy na szkolenie, które wprowadzi w specyfikę działań z płynnymi, sypkimi i mazistymi materiałami sensorycznymi – z natury swej nieuformowanymi i przekształcalnymi. Materiały te mają wielki potencjał twórczy, poznawczy i rozwojowy. W rozmaitych odmianach, przemianach i połączeniach dają proste, a zarazem nieskończone możliwości zastosowań.
Swobodna zabawa z tym, co nieuformowane i zmienne znacząco wpływa na dobrostan dziecka i wspiera jego rozwój. Ma wartości terapeutyczne. Umożliwia dziecku redukowanie napięcia i samoregulację. Zachęca do bezpiecznego doświadczania i oswajania tego, co sensorycznie jest wyzwaniem. Pozwala zaznać radości doświadczania i odkrywania. Pobudza do działań twórczych. W sposób niewymuszony umożliwia dziecku nabywanie i ćwiczenie coraz bardziej skomplikowanych umiejętności motorycznych – ważnych dla samodzielności i poczucia sprawczości.
Na szkoleniu podzielimy się doświadczeniem pracy z rozmaitych stupociechowych zajęć, podczas których dzieci w wieku od 6 m do 9 lat w specjalnie przygotowanych zakątkach w sali – odkrywają, doświadczają i eksperymentują z tym co płynne, sypkie i maziste.
Zwrócimy uwagę na wartości swobodnej zabawy tymi materiałami, zarówno w aspekcie rozwojowym, jak i terapeutycznym. Damy wskazówki ułatwiające zainicjowanie działań i realizację kolejnych spotkań w całorocznym cyklu. Omówimy takie zagadnienia:
Najprostsze materiały o niewyczerpanych możliwościach wykorzystania. Woda, piach, glina do dzieła! Przez cały rok.
Przygotowanie przestrzeni do działań. Osobna pracownia albo wydzielony zakątek w sali.
Niezbędne, a zarazem minimalistyczne wyposażenie.
Jak działać z grupą, by z zasady nieskrępowana i indywidualna zabawa była przyjazna dla wszystkich uczestników zajęć, a sprzątanie nie zniechęciło do działań?
Szkolenie będzie miało częściowo charakter teoretyczny, a częściowo praktyczny. Wprowadzenie w podstawy teoretyczne dopełnione zostanie działaniem własnym uczestników (indywidualnym i w grupie) koncepcyjnym, sensorycznym i twórczym z materiałami, które szczególnie fascynują dzieci.
Fundacja Sto Pociech jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat odbycia szkoleń. Szkolenie możemy przeprowadzić również w formie wyjazdowej i dostosować do szczególnych potrzeb wynikających ze specyfiki pracy z określoną grupą uczestników.
Jeśli chcesz wziąć udział w szkoleniu:
Szkolenie odbędzie się, gdy zbierze się grupa min 6 osób.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia na 3 dni przed terminem zwracamy opłatę (minus 10 zł kosztów operacyjnych). Po tym terminie nie ma możliwości zwrotu wpłaconej kwoty.
Dorota Piszczatowska – animatorka kultury ze specjalizacją pedagogiczną. Pomysłodawczyni i współzałożycielka Fundacji Sto Pociech. Od kilkunastu lat współtworzy, koordynuje i realizuje warsztaty dla dzieci i dorosłych. Współtworzyła szperalnię i papralnię, jako przestrzenie do działań z małymi dziećmi. Poszukuje takich form towarzyszenia dzieciom i dorosłym, które wspierają ich dążenia do rozwoju, wyzwalają twórczy potencjał i sprawczość oraz pomagają rozwijać nowe umiejętności. Inspiruje ją domowa codzienność i świat przyrodniczy. Pociąga interdyscyplinarność – współzależność i dopełnianie się różnych perspektyw. Stale uczestniczy w kursach, szkoleniach i projektach z zakresu edukacji, wsparcia i działań artystycznych. Jest mamą Janka, Franka i Marysi.
Marta Ryng – psycholog, od wielu lat pracuje z rodzinami z najmłodszymi dziećmi oraz wspiera samodzielność dzieci w grupach rówieśniczych. Ukończyła psychologię na UJ ze specjalizacją Rozwój dziecka, studia podyplomowe „Wczesna Interwencja. Pomoc dziecku i rodzinie”, roczny kurs Pedagogiki M. Montessorii oraz szkolenie z „Metody projektów badawczych”. Działa w zespole edukacyjnym oraz wspiera matki w pierwszych miesiącach życia ich maluszka prowadząc grupy wsparcia Urodziłam Życie. Wychowała się na dolnośląskich łąkach, w wielkim ogrodzie – korzysta z tych doświadczeń współprowadząc Leśne Szperaki w fundacyjnym ogrodzie. Mama Franka, Staszka, Marysi i Józka, którzy wiernie towarzyszyli jej w stupociechowej przygodzie
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących organizacji szkolenia prosimy o kontakt mailowy: d.piszczatowska@stopociech.pl
Prowadząc działania warsztatowe chcemy, abyście uwierzyli, że zasługujecie na uwagę tacy, jacy jesteście Chcemy was przekonać, że dobre opowieści – tak jak dobrzy ludzie – różnią się od siebie. Chcemy zainspirować do improwizowania opowieści i osadzania ich w świecie, który znamy. Chcemy aby nasze spotkanie było twórcze, pełne aktywnych zadań i ćwiczeń, abyście po jego zakończeniu czuli się gotowi i chętni do snucia opowieści.
Fundacja Sto Pociech jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych. Po ukończeniu warsztatu uczestnicy otrzymują dyplom / zaświadczenie. Szkolenie możemy przeprowadzić również w formie wyjazdowej i dostosować do szczególnych potrzeb wynikających ze specyfiki pracy z określoną grupą uczestników.
Jeśli chcesz wziąć udział w warsztacie:
Warsztaty odbędą się, gdy zbierze się grupa min 6 osób. Ze względu na charakter warsztatowy, maksymalna wielkość grupy to 16 uczestników. Jeśli grupa nie zbierze się warsztaty mogą zostać odwołane, w takiej sytuacji zaproponujemy inny termin.
Asia Kasztelaniec : Jestem szczęśliwą, samodzielną mamą 15-letniej Stasi i 10-letniego Alusia.
JESTEM doświadczoną towarzyszką i kreatorką zabaw twórczych, edukatorką specjalizującą się w pisaniu i realizacji scenariuszy spotkań z nową i klasyczną literaturą dla dzieci, kulturoznawstwem, historią sztuki i wiedzą o przyrodzie. Autorką projektów i warsztatów realizowanych na zlecenie warszawskich organizacji pozarządowych i instytucji kultury. JESTEM czarodziejką- czaruję uśmiechem, dobrym słowem i opowieścią. Znam nie jedną dzikorosnącą roślinę, uwielbiam doświadczać i obserwować przyrodę, siedzieć pod drzewem i wymyślać opowieści, śpiewać na całe gardło, tworzyć kompozycje z tego co pod ręką. Wspieram obecnością podczas swobodnej zabawy i kreatywnych działań na świeżym powietrzu w lasach i parkach miejskich w roli nauczyciela przedszkola leśnego i podczas urodzinowych przygód terenowych oraz warsztatów outdoorowych. Interesuję się leśną pedagogiką, pedagogiką przygody, storytellingiem. Działam w duchu rodzicielstwa bliskości i zaufania.
Monika Sejbuk-Radziwonka – Jestem animatorką społeczno-kulturalną, trenerką, aktywistką miejską i pedagogiem. Od 2015 r. związana z sektorem pozarządowym. Lubię wymyślać nowe projekty i realizować je. Jestem organizatorką i pomysłodawczynią projektów kulturalnych i edukacyjnych m.in. pierwszej w Polsce bezpłatnej wypożyczalni pomocy Montessori na Bemowie i Miejsca Wolnej Zabawy w MAL Dwa Jelonki.
Prowadzę:
Entuzjastka alternatywnej edukacji, miejsc aktywności lokalnej i dalekich rowerowych podróży. Mam dwoje dzieci, które przekierowały moją drogę zawodową na inny tor. Przyświeca mi motto – że się da.
Pytania w sprawie szkolenia prosimy kierować na adres m.sejbuk-radziwonka@stopociech.pl i j.kasztelaniec@stopociech.pl