Pomiń linki nawigacyjne i przejdź do treści strony
Zapisz się
Jestem OK taki, jaki jestem
Kluczowy obszar dla rozwoju
dziecka - poczucia własnej
wartości.


Dorosły jak latarnia morska
Jak budować osobisty autorytet
i być przywódcą w rodzinie?


Rodzice jako para
Jak dbać o "pierwsze dziecko w rodzinie"

Nastolatek w rodzinie
Czy jedyna droga do uzyskania
autonomii to bunt?

Seminaria

Seminarium inspirujące to forma wykładu, podczas którego prowadzący dzieli się ze słuchaczami wiedzą oraz doświadczeniem na temat danego zagadnienia. Przewidziany jest też czas na rozmowę z uczestnikami, zadawanie pytań. Spotkanie trwa ok. dwóch godzin, prowadzone jest przez trenerów FamilyLab w oparciu o materiały opracowane na podstawie tekstów Jespera Juula. Skierowane jest nie tylko do rodziców, ale również dziadków, nauczycieli, wychowawców, opiekunów. W cyklu spotkań „Juulinaria” możliwy będzie udział bezpłatny, dzięki finansowaniu m.st. Warszawy w ramach projektu: „Fundacja Sto Pociech w grupowym i indywidualnym wsparciu psychologiczno-pedagogicznym na rzecz przeciwdziałania uzależnieniom, przemocy i problemom opiekuńczo-wychowawczym dla rodzin na terenie Miasta Stołecznego Warszawa (kontynuacja: 2024-2027). Działanie I. Program jest realizowany dzięki dofinansowaniu miasta stołecznego Warszawy. Dofinansowanie na działania w latach 2024 – 2027”

„Jeśli doskwiera ci niskie poczucie własnej wartości, będzie ci trudno budować dobre relacje z innymi ludźmi, także z samym sobą. Trudno ci będzie otwarcie powiedzieć, czego ci potrzeba, gdzie są twoje granice, gdzie jest twoje „tak” i „nie” albo prowadzić szczerą rozmowę z drugim człowiekiem.” Jesper Juul

 

Jestem OK taki, jaki jestem

Zdrowe poczucie własnej wartości daje nam możliwość rozwijania swojego potencjału, adekwatnego wykorzystania własnych zasobów, budowania satysfakcjonujących relacji z ludźmi, funkcjonowania zgodnie ze swoimi wartościami i otwartości na opinie innych.

O seminarium

Zdrowe poczucie własnej wartości daje nam możliwość rozwijania swojego potencjału, adekwatnego wykorzystania własnych zasobów, budowania satysfakcjonujących relacji z ludźmi, funkcjonowania zgodnie ze swoimi wartościami i otwartości na opinie innych. Podczas seminarium dowiecie się Państwo, czy można wspierać w dzieciach ich poczucie własnej wartości, pomimo że nasze własne zostało mocno nadszarpnięte w toku socjalizacji, jak nie przekroczyć granicy pomiędzy konstruktywnym towarzyszeniem dziecku a rozpieszczaniem go, jak odróżnić poczucie własnej wartości od pewności siebie, jak formułować komunikaty dostarczające dziecku bezcennych informacji na temat samego siebie, a także co w codziennym życiu może pomóc nam w dbaniu o siebie w omawianym obszarze. Zagadnienie poczucia własnej wartości spostrzegamy jako kluczowe w rozwoju dziecka, gdyż jest ono w pewnym sensie szczepionką chroniącą dziecko przed niepożądanym i destrukcyjnym wpływem środowiska – zarówno ludzi (presji rówieśniczej, nękania, krzywdzących dorosłych) jak i zdarzeń (rozwód rodziców, śmierć bliskiej osoby, choroba, emigracja itd.). Zdrowe poczucie własnej wartości pozwala w trudnych sytuacjach znaleźć oparcie w sobie lub adekwatnie szukać go na zewnątrz, a na co dzień działać ze świadomością własnych potrzeb ale też z uwzględnieniem potrzeb innych.

Informacje organizacyjne

Seminarium jest nieodpłatne dzięki dofinansowaniu z miasta stołecznego Warszawy

14 kwietnia

poniedziałek

10:00-12:00

 

 

Prosimy o mailowe potwierdzenie udziału na adres psychoedukacja@stopociech.pl

 

Prowadzenie

Prowadząca: Patrycja Guba-Wawruch

Kontakt

Więcej informacji pod adresem: psychoedukacja@stopociech.pl

Pliki do pobrania

„W każdej dłuższej relacji między dorosłym i dzieckiem to dorosły w stu procentach odpowiada za jej jakość.” Jesper Juul

 

 

Dorosły jak latarnia morska

Jak budować osobisty autorytet i być przywódcą w rodzinie?

O seminarium

  • Seminarium jest próbą odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób mądrze towarzyszyć dzieciom, aby być dla nich oparciem, a jednocześnie działać z poszanowaniem ich godności. Opiekując się dziećmi i wychowując je, w ogromnej mierze bazujemy na własnych doświadczeniach w tym obszarze. Opierając się na tym, co nam się podobało, co nam służyło, staramy się powielać te działania i zaniechać tych, które dla nas jako dla dzieci były destrukcyjne. Takie podejście do procesu wychowania, oparte na powielaniu lub negacji, daje nam niewielką szansę na stworzenie w naszych rodzinach lub klasach zupełnie nowej, pożądanej przez nas jakości. Prowadząc seminarium o mądrym przewodnictwie dorosłych, zależy nam na tym, aby skłonić Państwa do refleksji nad tym, jakie wartości chcielibyście Państwo zaszczepić w dzieciach, a potem podzielić się wiedzą na temat tego, co w tej kwestii skutecznie działa oraz jak budować autorytet w czasach, w których tyle się mówi o kryzysie autorytetów. Podobnie jak w przypadku wszystkich seminariów Familylab, uwaga zwrócona będzie na nas – dorosłych. Spotkanie będzie dobrą okazją do zastanowienia się nad tym, do jesteśmy potrzebni dzieciom, co cennego możemy wnieść w ich życie, a czego lepiej unikać, żeby im nie zaszkodzić. „Większość rodziców, którzy poddają swoje zachowanie głębszej refleksji, dochodzi do wniosku, że pięćdziesiąt procent tego, co mówią do dzieci, jest zupełnie zbyteczne albo służy tylko utrzymaniu ich dobrego mniemania o sobie jako rodzicach. Przewodnictwo w rodzinie nie polega na tym, żeby być lubianym, tylko żeby mieć realny wpływ na życie dzieci.” Jesper Juul

Informacje organizacyjne

 

28 kwietnia

poniedziałek

10:00-12:00

Zapis na seminarium wymaga zgłoszenia przez formularz i wysłania potwierdzenia na maila na adres psychoedukacja@stopociech.pl

Seminarium jest nieodpłatne dzięki dofinansowaniu z miasta stołecznego Warszawy

Prowadzenie

Prowadząca: Patrycja Guba-Wawruch

Kontakt

Więcej informacji pod adresem: psychoedukacja@stopociech.pl

Pliki do pobrania

Wyobrażenie, że dorosły rozkazuje, a dziecko wykonuje jego polecenia, nie da się pogodzić z ideą równej godności. Owszem, przeciwieństwem posłuszeństwa jest nieposłuszeństwo, ale nam chodzi nie o przeciwieństwo, lecz o alternatywę dla posłuszeństwa, którą jest osobista odpowiedzialność.” Jesper Juul

 

Sztuka mówienia NIE z czystym sumieniem

W czasie seminarium będziemy mówić o tym, jak ważne jest NIE i na czym polega sztuka mówienia go tak, by robiło wrażenie.

 

O seminarium

W czasie seminarium będziemy mówić o tym, jak ważne jest NIE i na czym polega sztuka mówienia go tak, by robiło wrażenie. „Często wydaje nam się, że „nie” jest przeciwieństwem miłości: jest odrzuceniem, odmową okazania troski i zainteresowania, a ze strony dziecka po prostu nieposłuszeństwem. Jeśli jednak chcemy, żeby relacje w naszej rodzinie były zbudowane na równej godności wszystkich osób, musimy otworzyć drzwi dla „nie”, dla dialogu i dla dyskusji.

Informacje organizacyjne

Seminarium jest nieodpłatne dzięki dofinansowaniu z miasta stołecznego Warszawy

 

Prosimy o zapis przez formularz i potwierdzenia mailowo

psychoedukacja@stopociech.pl

Prowadzenie

Prowadząca  Patrycja Guba-Wawruch

Kontakt

Więcej informacji pod adresem: psychoedukacja@stopociech.pl

Pliki do pobrania

„Frustracja, agresja i chaotyczne wybuchy złości u dzieci to reakcje, które powinny być poważnie traktowane przez dorosłych jako ważna informacja ze strony cierpiących dzieci. Być może będzie im ciężko rozszyfrować dziecięcy przekaz, ale jedno powinni wiedzieć: dzieci nie prowadzą żadnych gierek.” Jesper Juul

 

Agresja - niebezpieczne tabu

We współczesnym świecie jesteśmy bombardowani informacjami dotyczącymi przemocy – na świecie, w kraju, w naszym mieście czy nawet w szkole naszego dziecka.

o seminarium

We współczesnym świecie jesteśmy bombardowani informacjami dotyczącymi przemocy – na świecie, w kraju, w naszym mieście czy nawet w szkole naszego dziecka. Wszyscy chcielibyśmy uniknąć takich sytuacji, co często przekłada się na pragnienie uniknięcia kontaktu z wszelkiego rodzaju agresją. Widoczne jest to zwłaszcza w przypadku kobiet, które szczególnie obawiają się agresji, a niejednokrotnie – wszelkich przejawów użycia siły. W naszym społeczeństwie dzieci spędzają coraz więcej czasu pod nieustannym nadzorem dorosłych, często aż do końca edukacji szkolnej. Opiekunowie interweniują w niemal każdej sytuacji, którą uznają za „niepoprawną” lub „ryzykowną”, utrudniając dzieciom rozpoznanie własnych potrzeb, a czasem uniemożliwiając samoregulację. Jednym z efektów takiego stanu rzeczy jest brak kontaktu dzieci z własną siłą oraz brak możliwości eksploracji świata z wykorzystaniem energii, która jest główną napędową rozwoju. O takim właśnie rozumieniu agresji, a także o odróżnieniu jej od złości i od przemocy rozmawiać będziemy podczas tego seminarium. Do udziału w nim zachęcamy szczególnie rodziców rodzeństwa, nauczycieli przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych.

Informacje organizacyjne

 

 

 

 

Prowadzenie

Prowadząca Katarzyna Gałązka

Kontakt

Więcej informacji pod adresem: psychoedukacja@stopociech.pl

Pliki do pobrania

„Mam głębokie przekonanie, że wszystkim rodzicom przysługuje prawo do bycia tylko we dwoje, a najlepszą rzeczą jaką matka i ojciec mogą zrobić dla swoich dzieci, jest zadbanie o swój związek.” Jesper Juul

 

Rodzice jako para

Kiedy zakochujemy się w drugiej osobie, wszystko wydaje się łatwe. Z czasem jednak pojawia się coraz więcej różnic zdań, wyzwań i prania do zrobienia. Jak wtedy dbać o związek?

O seminarium

Kiedy zakochujemy się w drugiej osobie, wszystko wydaje się łatwe. Z czasem jednak pojawia się coraz więcej różnic zdań, wyzwań i prania do zrobienia. Jak wtedy dbać o związek? Jesper Juul powtarzał, że relacja rodziców, to pierwsze dziecko w związku. Zapraszamy na seminarium o tym jak o nie dbać. Bo choć nikt z nas nie ma jednej recepty na udany związek, mamy wpływ na jakość budowanych przez nas relacji. Wymaga to trochę odwagi, sporo ciekawości a także próby zrozumienia własnej przeszłości.

Informacje organizacyjne

Seminarium jest nieodpłatne dzięki dofinansowaniu z miasta stołecznego Warszawy

środa

23 kwietnia

18:00-20:00

 

Prosimy o zapis przez formularz i potwierdzenia mailowo:

psychoedukacja@stopociech.pl

Prowadzenie

Prowadząca Kasia Gałązka

Kontakt

Więcej informacji pod adresem: psychoedukacja@stopociech.pl

Pliki do pobrania

Kiedy kończą trzynaście-czternaście lat, oczekują od rodziców właściwie tylko jednego: świadomości, że na tym świecie jest jedna albo dwie osoby, które naprawdę akceptują je takimi, jakimi są.’ Jesper Juul

 

 

Nastolatek w rodzinie – kiedy kończy się wychowanie? 

Czy życie z nastolatkiem musi oznaczać ciągłe konflikty? Czy jedyna droga do uzyskania autonomii to bunt?

 

O seminarium

Jesper Juul kieruje do nas trudny do przyjęcia dla przeciętnego rodzica przekaz: kiedy dziecko ma 14 lat, już za późno na wychowanie. Teraz możemy przyglądać się efektom naszych wysiłków podejmowanych przez ostatnie lata. Nie chodzi jednak o to, aby pozostać biernym obserwatorem zmagań naszego nastoletniego dziecka ze światem — postulujemy przejście na pozycję sparingpartnera: osoby, która daje maksymalny opór, ale jednocześnie dba o to, aby nie wyrządzić szkody. Jak zrobić to w praktyce — to właśnie jest tematem seminarium.

Informacje organizacyjne

Seminarium jest nieodpłatne dzięki dofinansowaniu z miasta stołecznego Warszawy

piątek

25 kwietnia

18:00-20:00

 

Prosimy o zapis przez formularz i potwierdzenia mailowo

psychoedukacja@stopociech.pl

Prowadzenie

Prowadząca Katarzyna Gałązka

Kontakt

Więcej informacji pod adresem: psychoedukacja@stopociech.pl

Pliki do pobrania

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Dowiedz się więcej o plikach cookies.